dissabte, 28 d’abril del 2018

Llei 4/2018 del 21 de febrer de la Generalitat de plurilingüisme

Al nostre territori, la comunitat valenciana, trobem dues llengües oficials, el castellà, ja que és l’idioma oficial del estat, i el valencià, que és la llengua oficial de la comunitat valenciana. A la llei 4/2018 del 21 de febrer de la Generalitat sobre el plurilingüisme es parla sobre la recuperació del nostre idioma, el valencià a través de l’escola, i d’aquesta manera, situar al mateix lloc tant la llegua castellana com la llengua valenciana, que ara mateix és una llengua minoritzada, i per tant, ens falta un llarg camí per recórrer amb el fi d’aconseguir la plena igualtat lingüística.

L’objectiu d’aquesta llei es regular l’ensenyament i l’ús vehicular de les llengües curriculars, assegurar el domini de les competències plurilingües e interculturals del alumnat. A més, s’ha trobar que en les probes d’habilitats orals tenim els pitjors resultats i convé fer una major esforç per adquirir les habilitats necessàries.

Per a posar en acció aquesta llei de plurilingüisme les escoles han de repartir el temps de cada llengua oficial, és a dir,  de l’anglès, castellà i valencià, atorgant-li un 25% al castellà i al valencià i el temps destinant a l’anglès ha de ser entre un 15-25%. També, als alumnes d’incorporació tarda a partir de segon de primària se li realitzarà una adaptació d'accés al currículum.

Pel que fa a la divisió del temps de cada llengua, per a fomentar l’ús de la llengua de la nostra comunitat, i a més, millorar la competència en llengües estrangeres, se atorgarà al valencià un 50% del temps curricular i un 25% a l'anglès. Així, els alumnes quan acaben l’ensenyança obligatòria tinguen el nivell de valencià i castellà equivalent al B1 i un A1 a anglès, i en terminar els ensenyaments postobligatoris no universitaris tinguen un B2 en valencià i castellà, i un A2 en anglès, aconseguint així els objectius establits per aquesta llei.

Destacar que s’ha de posar en marxa plans específics de formació del professorat, doncs han de tindre les competències necessàries en castellà, valencià i anglés. Aquestes competències necessaris són l’equivalent al nivell C1 en cadascuna de les llengües mencionades abans.

         Finalment dir que aquesta llei s'ha d'implantar de manera progressiva, en el curs escolar 2018-2019 a infantil i primer cicle d'educació primària; al curs 2019-2020 al segon i tercer cicle d'educació primària; i finalment, al curs 2020-2021 a l'ESO i batxiller. l'avaluació s'ha de fer cada 4 anys.

ANDRÉS CASAÑS GÓMEZ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada